WordPressil koduleht - kogemuslugu

 

WordPressil koduleht – kuidas on minu suhtumine muutunud sellesse platvormi läbi oma kogemuse ja miks ma soovitan seda nüüd soojalt alustavatele ettevõtjatele.

 

Kui ma 22. aastat tagasi kodulehtede tegemisega esmakordselt kokku puutusin, seoses veebidisain – ja e-kaubandus erialaga mida õppisin, ei olnud WordPress veel välja tulnud. Inimesed kellel puudusid programmeerimis teadmised ja huvi, said esimesi katsetusi teha Dreamweaver nimelise tarkvaraga, mis tegi koodikirjutamise nende eest. See oli hea tööriist kujundajatele, kuid hea lõpptulemus vajas siiski ka programmeerijatega koostööd ja lisateadmisi kodulehe failide veebiserverisse üles laadimisel.

WordPressi taustal toimuv koodikirjutamine on mingis mõttes sarnane Dreamweaveriga, sa vajutad end huvitavatel funktsioonidel ja kombineerid need kokku, et luua koduleht. Kood kirjutatakse taustal sinu eest. Vajadusel on sul muidugi ligipääs ka koodile, et ise käsi külge panna.

 

Kuigi mina tööalaselt veebidisaini maailma siseneda ei valinudki, sattus mulle eluteele võimalus kuskil 7.aastat tagasi luua esimene koduleht WordPressi platvormil.

Olin kuulnud kunagiselt kolleegilt, et ka tema tegi WordPressile oma ettevõtte kodulehe ja andis mulle mõned üldised nõuanded. See oli hobiprojekt, et aidata tolleaegsel lähedasel inimesel olematu eelarvega oma teenuseid reklaamida.

 

Tänu minu kunagistele veebidisaini kursuse teadmistele kodulehel vajalikest elementidest ja nende saamisloost, andis see mulle kindlustunnet, et see võib olla tehtav. Peale mõnda aegset guugeldamist leidsin ühe inglise keelse koolituste veebilehekülje, mis pakkus WordPressi lühikoolitust. Kui ma õieti mäletan siis tegin selle koolituse läbi tasuta prooviversiooniga. See oli aeg kus Eestis oli WordPress küll juba paljudel inimestel kasutuses aga eesti keelsete õppematerjalide levik polnud veel tuult tiibadesse saanud. Õnneks teadsin ma inglise keelt piisavalt, et sellist informatsiooni läbi töötada.

Lisaks eelmainitud koolitusele otsisin ma veel erinevatest allikatest lisainfot kuidas kodulehte veel paremaks muuta.

 

Oi kuidas mulle oleks meeldinud juba siis, et oleks teadnud Canva olemasolust, see oleks kodulehe disainelementide tegemise palju kergemaks ja kiiremaks muutnud. Hoolikalt ette planeerides saab Canva pro prooviversiooniga ära teha ka logo faili mis vajab läbipaistvat tausta ja teatud failiformaati, mida tasuta Canva ei võimalda. Kui sul pole veel canva.com kontot, siis jätan sulle siia ka soovituslingi, millega saad tasuta canva kontoga valida ühe Premium foto, ikooni või illustratsiooni. See võib olla abiks kui ei taha veel tasulist Canva prooviverisooni kohe ära kasutada.

Vanasti olin harjunud tuttavate Adobe toodetega disaini küsimusi lahendama aga Adobe renditooted maksavad üksjagu raha.

 

Isegi kui me kasutame WordPressi platvormil valmis kujundusi, on vaja need isikupärastada ja disainida vastavalt oma teenusele või hobile mida esitleme koduleheküljel.

 

Arvestades, et ma ei hallanud seda kodulehte otseselt iga nädal, oli mulle suurimaks pähkliks see, et kui lehe sisu harva muuta siis kippus pidevalt meelest ära minema kus mingit haldust teha. See tekitas mulle enamasti tunde, et WordPress on justkui nagu tüütu koormus õlgadel, et kui midagi vaja seal teha siis hakka jälle otsast peale kõike õppima. Sinna kulus tohutu aeg.

Arvasin aastaid, et ettevõtjatel on parim kui nad rendiks mõnda valmis platvormi mis oleks ülimalt lihtsa haldusega ja uuendusi ei peaks ise kunagi tegema. Teadsin, et need platvormid on oma võimalustega piiratud ja lisaks tähendab see stabiilset väljaminekut. Seega lahendus oli kas aeg või raha. Loomulikult kui on juba olemas rahaline ressurss saab palgata ka kodulehe haldaja kes teeb kõik vajalikud toimingud ära mis iganes platvormi sa valid enda kodulehe jaoks.

Lõppkokkuvõttes hoidsin ma seda kodulehte elus 2-3 aastat kuniks minu haldusprojekt lõppes ja elurajad muutusid.

 

Aastaid hiljem, seoses oma ettevõtte loomisega tuli kodulehe tegemine taas minu jaoks pildile. Seekord ma otsustasin, et lähenen natuke teistmoodi. Valisin ettevõtluskoolituse mille sees oli ka kodulehe tegemise koolituse osa. Mis siis, et ma olin varem kodulehte teinud, teadvustasin, et sellel on olnud minu jaoks varem frustreerivaid elemente ja silmaringi laiendamine tundus kõige parem valik olevat. Mõeldud tehtud, kodulehe koolituse käigus sai valmis itmaagia.ee baasvälimus. Kui ettevõtte loomine reaalsuseks kätte jõudis, tegin kodulehe valmis nii, et seda sai juba avalikustada.

 

Nüüd kus ma olen oma kodulehega tegelenud aktiivselt üle 7 kuu, tunnen, et asjad hakkavad käppa saama.

Pidevalt oma kodulehega tegeledes hakkab meelde jääma kus mingit seadistust muuta. Kui tekib uusi grandioosseid ideid mida kodulehega teha, siis on võimalusi nii palju info ammutamiseks.

 

Viimase 4 aasta jooksul on digitaalsete teenuste hulk kasvanud pöördeliselt, mistõttu on ka väga palju digiteenuste pakkujaid Eesti turule tulnud. Interneti e-poodides oste tehes on samuti silma torganud kui laialdaselt tegelikult eestlased kasutavad WordPressi WooCommerce e-poe moodulit.

Poleks uskunud kui paljud tehnilise taustata inimesed hakkavad huvi tundma WordPressi halduse vastu. Vähe sellest, et tehakse kodulehti, pakutakse ka laialdaselt teenuseampse teistele, mistõttu võid kindel olla, et sa ei jää ühegi WordPressi küsimusega hätta.

 

Julgustan ka sind tutvuma WordPressi maailmaga ja tegema oma esimene koduleht just sellel platvormil.

 

Juhul kui sa ei tea veel millise teenusepakkuja juures oma kodulehte majutada, siis jagan sulle veebimajutus.ee 6 kuu promokoodi nimega itmaagia, millega saad uue kliendina esimesed 6 kuud tasuta kodulehe majutust.

Selleks tuleb ostukorvis valida kas 6 kuud või 12 kuud. 12 kuu valimisel maksad vaid pool aastasest veebimajutusest ja 6 kuu valimisel ei maksa veebimajutuse eest midagi.

 

Kodulehe tegemisega alustamiseks vajad sa ka domeeni ehk kodulehe aadressit (aka url). „Ee“ domeeni rent aastaks maksab keskmiselt 9-10 euri. Veebimajutuse kodulehel saad vaadata millised domeenid on veel vabad kirjutades otsingulahtrisse endale meelepärase kodulehe aadressi.

 

Mainin ka ära, et isegi kui veebimajutus pakub uutele klientidele esimeseks aastaks tasuta domeeni, siis see diil ei kehti promokoodi kasutajatele kuna promokood säästab kliendile juba ca 60 euri aastasest veebimajutusest või ca 72 euri poole aastasest veebimajutusest.